Tehetségpontok módszertani találkozója
2023. április 19-én került sor a „TEHETSÉGPONTOK MÓDSZERTANI TALÁLKOZÓJA II.” c. program, az NTP-HTTSZ-22-0003 „TEHETSÉG – LEHETŐSÉG – PARTNERSÉG” c. pályázat keretében, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campusán, valamint az immár hagyománnyá vált Tanítók Napja rendezvényre is.
A program megrendezésével több célunk is volt. Egyrészt a hallgatók körében még nagyobb kedvet csinálni a tehetséggondozásban való részvételhez, hiszen lehetőségük volt meghallgatni több korábban végzett tehetséges hallgatónk rövid, életpálya bemutató előadását is és kérdezhettek is tőlük tapasztalataikról. Másrészt fontosnak tartottuk a közösségépítést, az egyes évfolyamok ismerkedését, az önfeledt közös szórakozást is. Ennek megfelelően a következő programmal készültünk:
Program:
8.30-9.00 Gyülekező a MATE Kaposvári Campus Előadói tömb Tükrös Aulájában;
9.00-9.30 Megnyitó, zenés műsor saját hallgatóink előadásában;
9.30-10.30 Tehetséges hallgatóink életpályájának bemutatása;
10.30-12.30 Tanítók Napja - A tanító szakos hallgatók játékos módszertani vetélkedője;
12.30-13.00 Pizzaebéd;
13.30 Eredményhirdetés, torták kiosztása.
Előadók voltak:
• Üst Norbert, természetvédelmi mérnök, tanító
• Nagyné Gál Orsolya, tanító
Az előadók bemutatták, hogyan alakult az egykori TDK-sként, valamint szakmai szempontból tehetséges hallgatóként életük a tehetséggondozásban való részvételüket követően, milyen hatással volt szakmai előmenetelükre, milyen irányba formálta sorsukat. Kíváncsiak voltunk arra is, ők miben látják feladatukat, hogyan segítik saját tanítványaikat tehetségük kibontakoztatásában.
További cél volt a tehetséggondozásban való részvétel ösztönzése jelenlegi hallgatóink körében, hogy kérdéseket tehessenek fel az egykori tehetséges diákoknak módszereikkel, előmenetelükkel, sikereikkel és a sikerhez vezető elemekkel kapcsolatban. Ez az összekapcsolódás jól is működött, a tanító szakos hallgatók közül többen érdeklődtek az előadóknál a nap folyamán.
A mostani rendezvény két bemutatkozó tanára megnyerő és szimpatikus pályát írt le, a hallgatók élvezték mindkét előadást. Mindketten ismertették a tanítói pályával járó kihívásokra adott válaszaikat is, ami bár nagyon eltérő, de mindkét esetben izgalmas volt.
A rendezvény második részében került sor a tanítók módszertani vetélkedőjére, ahol a hallgatóknak egy jól szervezett, átgondolt és érdekes program keretében az egyes tantárgyakhoz kapcsolódó szakmai feladatokat kellett teljesíteniük.
Mindhárom feladatban és mindhárom csapatnál látható volt a kreatív munka igénye. A feladat értelmezését követően (festőműhely és padlókép az évszakokról) azonnal voltak ötletgazdák, „hangadók”, akik kijelölték a feladat megvalósításának útját. Utána mindenki igyekezett kivenni a részét a megvalósításból. Láthatóan „ciki” volt kimaradni a munkából és kilógni a csapatból. Egymás meggyőzése, az ötletek elfogadtatása is fontos feladat volt, de a „hangadók” megoldották. Hasonlított bármelyik valóságos munkahelyhez és munkamegosztáshoz.
Összességében az ötlettől a megvalósításig csupa mosoly és felszabadultság volt a jellemző. Bár a matematika nem volt erőssége egyik csoportnak sem, nagyon ügyesek voltak a szellemes, mozgásos feladatokban. A szintidő mérése versenyhelyzetet teremtett, ami fokozta a versenyszellemet.
A zsűri közös döntése (a csapatok megosztott első helyezettek lettek) nagyon pozitív visszhangra talált. Nem került senki vesztes helyzetbe, ez pedig önbizalomnövelő tényező a következő játékok során.
Sajtómegjelenés:
https://kaposvaricampus.uni-mate.hu/h%C3%ADr/-/content-viewer/tan%C3%ADt%C3%B3k-napja-2023./20123