×
Főoldal Rólunk Hírek Tagok Tagozatok Partnereink Dokumentumok Pályázatok Díjazottjaink Galéria Kapcsolat

BESZÁMOLÓ

2024-04-30, Egyéb,
BESZÁMOLÓ

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campus Neveléstudományi Intézete az NTP-TMV-23-0096-os azonosítószámú IX. Dunántúli Mandulafa Ifjú kutatók tudományos konferenciája című pályázat keretében 2024. április 30-án „Tehetségesként élni, érvényesülni a világban” címmel kutatásmódszertani workshopot rendeztünk.

A program a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campusán került megszervezésre.

A szakmai program megnyitóval indult, ahol a program szakmai vezetője: Bencéné Dr. Fekete Anikó Andrea köszöntőjével kezdődött. A programon 40 fő vett részt.

A megnyitót a kutatásmódszertani workshop követte, ahol két korcsoportban zajlottak a módszertani felkészítések: általános iskolás diákok 2-6. évfolyam számára – a programvezető: Bencéné Dr. Fekete Anikó Andrea egyetemi docens vezetésével.
           
A másik korcsoport a középiskolás diákok 9-12. évfolyamosok voltak, Dr. Belovári Anita egyetemi adjunktus vezetésével.   

A tantermi módszertani foglalkozást a kutatóműhely-látogatás követte, melyet két helyszínen látogattak meg a kutatódiákok.

A diákok a műhelymunkákat követően Dr. Halas Veronika egyetemi docens vezetésével az Élettani és Takarmányozástani Intézetben a kismalacokat is megnézhették, majd a precíziós etetős juhistállóba is ellátogathattak, ahol Nagyné Dr. Kiszlinger Henrietta egyetemi adjunktus fogadta a kis kutatóinkat.

A workshop lehetőséget biztosított a 2024. május 15-i IX. Dunántúli Mandulafa Ifjú kutatók tudományos konferencia döntőjébe bejutottak számára, hogy gyakorolják hogyan kell prezentálni. Az alsós kisdiákok is komoly témákkal érkeztek, voltak állattudományi kutatások, de a zenei, orvosi, történelmi témák is megjelentek a kutatási témák között.

Köszönet jár a szülőknek és a pedagógusoknak, akik segítik, motiválják és felkészítik a tehetséges fiatalokat, akik mindezt szabadidejükben teszik.
Kiemelt célunk, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek tehetséggondozására még nagyobb hangsúlyt fektessünk.